Over ons

"Het begon allemaal met vier jongeren en een toekomstdroom. Armoede had hun hart geraakt. Armoede had een gezicht gekregen. Langzaam maar zeker kreeg hun toekomstdroom handen en voeten. For a Change kwam van de grond. Armoede stap voor stap verslaan, dat is For a Change ten voeten uit."

Onze missie

For a Change helpt mee om armoede in Malawi stap voor stap te verslaan. We willen dit doen in afhankelijkheid van God en in samenwerking met de CCAP-kerk, de plaatselijke school, de gemeenschap, en andere hulporganisaties. Door deze samenwerking kunnen we de nood én de mogelijkheden ontdekken van mensen die in armoede leven. We geloven dat ieder mens talenten van God heeft gekregen om die in te zetten tot eer van God en tot nut van de ander en zichzelf.

Deze talenten komen tot ontwikkeling door onderwijs, begeleiding en waar nodig financiële hulp. We gebruiken deze middelen om te werken aan een duurzame oplossing met als resultaat: verantwoordelijke mensen die zichzelf en hun gemeenschap ontwikkelen. Zo kunnen we, verbonden met onze sponsors in Nederland, armoede stap voor stap verslaan.

"In een wereld vol onrecht streeft For a Change naar een blijvende verandering. Vanuit de Bijbelse opdracht mogen we samen dienen in kwetsbaarheid en strijden voor rechtvaardigheid."

Onze werkwijze

Wij geloven in de kracht van samenwerking. Door de gemeenschap, de lokale kerk en de school hand in hand te laten werken, creëren we draagvlak om de beoogde doelen te bereiken. Krachten, mogelijkheden en talenten bundelen, zo kunnen we ontwikkelen. Mensen die in materiele armoede leven hebben vaak het gevoel van eigenwaarde verloren. Ze denken dat ze niets kunnen bijdragen aan hun gemeenschap. Wij geloven dat ieder mens talenten van God heeft gekregen om die in te zetten tot eer van God en tot nut van de ander en zichzelf.

Deze talenten komen tot ontwikkeling door het opbouwen van een relatie en het ontvangen van onderwijs, trainingen, begeleiding en waar nodig financiële hulp. We gebruiken deze middelen om te werken aan een duurzame oplossing met als resultaat: verantwoordelijke mensen die zichzelf en hun gemeenschap ontwikkelen.

Onze Beleidsplannen

De hoofdpunten uit ons beleidsplan omvatten werkzaamheden gericht op onderwijs en begeleiding. Daartoe wordt eerst onderzoek gedaan naar een geschikte locatie waar samenwerking met gemeenschap, lokale kerk en school mogelijk is. Dit onderzoek is vooral gericht op de nood en de mogelijkheden van de bevolking.

We richten ons tijdens de eerste fase op één gemeenschap, de CCAP-kerk en de plaatselijke school. Het doel is om na een succesvolle periode uit te breiden. In geval van noodsituaties zoals de grote overstromingen in januari 2015 zal er ingespeeld worden op de situatie om ook die nood waar nodig en mogelijk te bestrijden.

Onze beloning

De bestuursleden en andere vrijwilligers doen hun werk vanuit hun persoonlijke overtuiging en ontvangen hiervoor geen vergoeding. Voor gemaakte kosten, zoals bijv. reiskosten naar Malawi, is er een bij de doelstellingen van de stichting passend vergoedingenbeleid.

Onze gezichten

Veldwerkers