Keuken

Elke dag wordt er door moeders en vrijwilligers van het Actie Comité voor de kinderen gekookt. Dit gebeurt op een vuurtje. Tijdens het regenseizoen vorig jaar is er een afdak gemaakt om daaronder te kunnen koken. Maar dit was echt bedoeld als een tijdelijke oplossing. Er is grote behoefte aan een nieuwe kookplaats. Zeker omdat de keuken nu ook heel dicht bij de school staat en de rook ook naar binnen gaat als de wind die kant op staat. Dit is niet goed voor de gezondheid van de kinderen. Ook is de keuken erg klein, waardoor het koken veel tijd in beslag neemt. Daarom willen we een nieuwe, grote, overdekte keuken laten bouwen, met daaraan vast een daycare center waar de kinderen kunnen eten. De nieuwe keuken heeft een speciale manier om vuur te maken, waardoor er weinig wind bij kan komen en er daardoor ook veel minder hout nodig zal zijn.

Ondertussen hebben we genoeg middelen om dit project op te starten. Wilt u een ander project steunen? Bekijk al onze projecten op onze website.

Ondanks deze moeilijke tijd, waarin de hele wereld in beroering is door het coronavirus, zijn we blij dat de keuken nu toch van start zal gaan. Wel aangepast aan deze tijd, zodat de bouwvakkers op een veilige manier hun werk kunnen doen. Wat betekent vaak handen wassen, afstand houden, niet komen als je symptomen hebt van het coronavirus en ook de bouwvakkers zullen allemaal in Kwanjana verblijven, zodat ze niet hoeven te reizen en het risico dus minder groot is dat ze besmet zullen worden. We houden jullie hier op de hoogte van de vorderingen.

Doel: €30000
€30000

Update juni 2020

De bouw van de keuken is begonnen! De eerste materialen zijn geleverd en het maken van de fundering is begonnen. Er is al goed te zien hoe groot de keuken gaat worden!

Bekijk hier de foto's en filmpjes van de bouw van de keuken in Kwanjana. Het schiet echt al op en het ziet er veelbelovend uit. We zijn heel erg benieuwd hoe het er uit zal zien als het klaar is en kunnen bijna niet wachten om de keuken in gebruik te nemen!

Update september

Wat is het geweldig nu de keuken helemaal klaar is en gebruikt wordt! We hebben er lang naar uitgekeken en de eerste ervaringen zijn heel goed. Dat kan ook bijna niet anders, vergeleken met de eerste keuken. Er is zoveel meer ruimte nu om te koken en alles klaar te maken en dan ook nog stromend water! De moeders zijn ontzettend blij met deze keuken en wij met hen. Bekijk het filmpje hiernaast, dat zegt meer dan 1000 woorden. Alle sponsors die dit project mogelijk hebben gemaakt, heel erg bedankt!