Waterpomp

Bij het center wordt dagelijks veel water gebruikt. Om het klaslokaal schoon te maken, om te koken, om handen te wassen, om af te wassen, om cement te maken als er gebouwd wordt en natuurlijk om te drinken. Al dat water wordt door vrouwen bij een waterpomp gehaald een halve kilometer verderop. Dat zijn dagelijks heel wat ritjes naar de waterpomp met een emmer water op het hoofd. Omdat het aantal kinderen in het sponsorprogramma toeneemt, zagen wij de grote behoefte aan een waterpomp bij het center. Daarom hebben we een plan gemaakt om een waterpomp bij het center te laten komen, die werkt op zonne-energie. Dit omdat er geen elektriciteit in Kwanjana is en ook omdat zonne-energie duurzamer is, wat we erg belangrijk vinden. Dit geeft ook de mogelijkheid voor stromend water, wat natuurlijk ontzettend fijn is!

Update augustus

Het is feest bij het For a Change center. Voor de eerste keer in de geschiedenis van Kwanjana komt er stromend water uit de kraan! En dat is heel bijzonder voor de mensen. En het maakt het werk bij het center zoveel makkelijker. De moeders hoeven niet meer naar de pomp te lopen om water te halen. Als ze gaan koken, draaien ze de kraan open. Als ze willen afwassen, komt het water zo uit de kraan. Wat een feest! Ook het handen wassen, is zo wel heel makkelijk. Zeker in deze periode van corona, waarbij handen wassen heel belangrijk is. Hartelijk dank aan alle sponsors die dit 'spetterende project' mogelijk hebben gemaakt!