Reis naar Malawi

Exclusieve reis naar Malawi

Ga je met ons mee naar Malawi? Het land dat het warme hart van Afrika wordt genoemd door de vriendelijke, warme bevolking. Een land met prachtige natuur: wildparken, bergen en natuurlijk Lake Malawi, het derde grootste meer in Afrika! Maar ook een land met veel armoede en ontwikkelingsmogelijkheden. We vertellen jullie vaak over Malawi, maar nu kun je het zelf komen ervaren!
We organiseren dit jaar een exclusieve reis van 22 april tot 3 mei om Malawi te ervaren en ons werk te zien in Kwanjana!

De bedoeling van de reis is om kennis te maken met Malawi, Stichting For a Change, samen het 10-jarig jubileum te vieren en te genieten van al het mooie wat Malawi te bieden heeft. We zullen stilstaan bij de verschillen tussen Nederland en Malawi, arm en rijk en de impact en uitdagingen van ontwikkelingswerk.

De kosten van de reis bedragen 2950 euro. Dit is inclusief:

• vliegtickets
  • vervoer
  • overnachtingen
  • ontbijt
  • dagprogramma's
  • één van de keuzeprogramma's

De kosten die er nog bijkomen zijn de kosten voor andere maaltijden, drinken en boodschappen. Omdat niet iedereen hierin dezelfde wensen heeft, hebben we dit voor een gedeelte open gelaten.

De vliegreis

De vliegtickets zullen voor jullie geboekt worden. De betaling voor de ticket graag binnen 2 weken na de bevestiging overmaken, zodat we de tickets kunnen boeken. De rest van het bedrag kan later overgemaakt worden. We zullen waarschijnlijk vanaf Brussel vliegen, omdat we vanaf Brussel een iets betere overstap hebben.

Op 2 mei zullen we weer naar Nederland vliegen, waar we op 3 mei aankomen.

Het verblijf

Jullie verblijven in Game Haven Lodge. Dit is niet ver van de verblijfplaats van de veldwerkers vandaan. Kijk op de website van Game Haven Lodge om meer over deze accomodatie te weten te komen.

Het programma

We vertrekken dinsdag 22 april en zullen woensdag 23 april in Malawi aankomen.

Dag 1: Welkom in Malawi! Deze dag hebben we gereserveerd voor het regelen van praktische zaken zoals het wisselen van geld, boodschappen doen en er kan een minisafari gedaan worden bij Game Haven Lodge.

Dag 2: We gaan naar Kwanjana, het dorp waar Stichting For a Change welkom is. We zullen een rondleiding geven, meer vertellen over het werk en er is een mogelijkheid om een sponsorkindje te ontmoeten.

Dag 3: Op naar de stad om de markt te beleven, souvenirs te kopen etc. Verder kan de dag rustig doorgebracht worden.

Dag 4: Deze dag gaan we naar de kerk

Dag 5: Vandaag is het feest! We vieren het 10-jarig bestaan in Kwanjana. We zullen waarschijnlijk de hele dag in Kwanjana doorbrengen en meemaken hoe er feest gevierd wordt in Malawi.

Voor de andere dagen is er een keuzeprogramma.

Keuzeprogramma 1

Dit programma bestaat uit dagjes weg. We zullen de nachten doorbrengen in Game Haven Lodge.

Dag 6: Bezoek aan Mulanje. Dit is de een na hoogste berg van Malawi. Onder begeleiding van een gids is er een wandeling, bezoek aan watervallen met een natural pool. Een dag genieten van de prachtige natuur!

Dag 7: Safari in Majete. Een reis naar Afrika zonder safari kan eigenlijk niet. We zullen de dag vroeg beginnen en naar Chikwawa rijden, waar we een safari in het Majete park zullen doen.

Dag 8: Extra dag naar Kwanjana.

Keuzeprogramma 2

Bij dit programma overnachten we één nacht in Liwonde National Park en één nacht bij Lake Malawi.

Dag 6: We vertrekken in alle vroegte naar Liwonde National Park. Daar doen we twee safari's: een game drive en een boot safari. We overnachten in het park in Kutchire Lodge.

Dag 7: We vertrekken naar Lake Malawi, een schitterend groot meer waarbij we ook zullen overnachten. Overnachting is nog niet bekend.

Dag 8: Halverwege de middag zullen we weer terugrijden naar Blantyre en de laatste nacht zullen we doorbrengen in Game Haven Lodge.

Nog wat algemene informatie

De reis wordt georganiseerd door ons. Deelname is volledig op eigen risico. Je bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een verzekering. Inentingen en malariatabletten is geheel op eigen initiatief. Voor de meeste up-to-date informatie kun je hiervoor terecht bij de GGD.

Al de informatie is op voorbehoud van onvoorziene omstandigheden. Uiteraard wordt je daarvan op de hoogte gesteld als je je aangemeld hebt voor deze reis. Voor alle plannen geldt D.V.

Wil je je aanmelden voor deze reis? Stuur dan vòòr 27 september 2024 een mail naar Annemarie Simango. We sturen je dan een aanmeldingsformulier door. Vragen kun je ook via de mail sturen.

We hopen natuurlijk dat je met ons meegaat en een prachtige tijd in Malawi gaat hebben! We zien je mail graag tegemoet.